Presentes: Salvar em impostos de propriedade com opções de estoque transferíveis Quando você morre, o IRS considera todas as suas propriedades como sua propriedade, sobre as quais podem ser devidos impostos. Incluído neste é o valor de qualquer opção adquirida, mas não exercida. Um pilar do planejamento imobiliário é a transferência de ativos susceptíveis de apreciar em valor, como opções de estoque, fora de seu controle, muito antes de você morrer. A isenção do imposto imobiliário em 2016 foi de 5,45 milhões para os contribuintes não casados (10,9 milhões para os contribuintes casados) e, em 2017, é de 5,49 milhões para os contribuintes não casados (10,98 milhões para os contribuintes casados). Sob o American Taxpayer Relief Act de 2012, a isenção de imposto de propriedade anual é indexada pela inflação, e os montantes acima do limite de isenção são tributados em 40 (para detalhes, veja um artigo na Forbes). O planejamento imobiliário tornou-se cada vez mais difícil: os montantes e taxas de isenção de imposto estadual federal flutuaram. Os impostos sobre os presentes e muitos impostos imobiliários estaduais continuam apesar da revogação temporária do imposto imobiliário. Muitos acreditam que a lei mudará para evitar qualquer revogação do imposto estadual. Um pilar do planejamento imobiliário é a transferência de ativos que provavelmente apreciarão o valor, como opções de estoque, fora do seu controle, muito antes de você morrer. Eles não são parte de sua propriedade tributável. Claro, o IRS ainda consegue sua mordida em algum lugar. As regras fiscais de presentes aplicam-se quando você faz a transferência, e outros impostos são devidos quando seus cessionários exercem as opções. Mas você não precisa ser um assistente de matemática para entender que o valor para fins de imposto sobre presentes será muito menor que o valor anos mais tarde para fins de imposto estadual, se o preço das ações da sua empresa tiver muito apreciado. Vimos algumas ilustrações impressionantes das empresas de consultoria contábil e financeira das vantagens de planejamento imobiliário que os executivos de alto patrimônio podem alcançar através da transferência de opções de ações. Supondo que seus cessionários exercem a opção quando o preço da ação duplicou aproximadamente, e os cessionários são os herdeiros executivos, o valor líquido para eles (depois de ter em conta a sua obrigação tributária) é cerca de quatro vezes o valor líquido que receberiam se você tivesse Não foi transferida a opção. No entanto, conforme explicado abaixo, o IRS tornou o caminho para a transferência de opções complexas. Além disso, a decisão de transferência levanta outras questões pessoais para responder. Quais são as opções transferíveis e como funcionam? Em 2017, você pode dar presentes anuais sem impostos de 14.000 por ano (28.000 para casais). As opções transferíveis são opções de ações não qualificadas (NQSOs) que você pode oferecer a determinadas pessoas ou entidades permitidas se o plano de estoque da sua empresa permitir tais transferências. Os cessionários permitidos geralmente incluem membros da família, confiam em membros da família ou parcerias limitadas, ou outras entidades pertencentes aos membros da família. Em uma transferência de opção simples para um membro da família, você transfere uma opção adquirida para uma criança, um neto ou outro herdeiro. A transferência da opção adquirida é tratada como um presente completo para fins de imposto sobre presentes. Em 2017, você geralmente pode dar presentes anualmente de até 14.000 (casal 28.000) a cada um dos donos. Quaisquer presentes que excedam esses limites anuais agregados vão contra a exclusão fiscal de brindes ao longo da vida. Se as transferências de opções excederem este limite de vida útil, os impostos sobre os presentes no momento da transferência devem ser pagos. O cessionário do membro da família é o proprietário da opção e decide quando exercer a opção. No entanto, o final de seu emprego geralmente encurta o termo da opção, mesmo que a opção seja realizada pelo cessionário. Quando o cessionário do membro da família exerce a opção, você (não o membro da sua família) paga o imposto de renda ordinário sobre o spread entre o exercício e o preço de mercado, como acontece com qualquer exercício da NQSO. Claro, se você não precisa do dinheiro, esse pagamento de imposto reduz ainda mais sua propriedade. O seu cessionário do membro da família afortunado recebe as ações sem nenhum imposto sobre o rendimento, sem nenhum presente ou imposto sobre as opções, e com uma base de imposto igual ao preço da ação no momento do exercício. Parcerias Familiares, Fideicomissos e Caridades Como transferentes Ao invés de oferecer opções diretamente aos membros da família, muitos executivos preferem oferecê-los a fideicomissados para membros da família, como uma confiança de anuidade retida pelo concedente (GRAT). Além disso, os executivos podem transferir opções para uma parceria limitada familiar em troca de interesses de parceria limitada e, em seguida, apresentar os interesses da parceria limitada para os membros da família. Ambos os trusts e as parcerias familiares limitadas podem oferecer oportunidades para estruturar o presente com mais atenção aos seus desejos. Além disso, esses veículos podem ser estruturados para fornecer algumas vantagens de avaliação na redução do imposto de presente a pagar. Geralmente, não é financeiramente sábio transferir opções para instituições de caridade. Ao transferir opções para instituições de caridade, você oferece um ativo quando seu valor é presumivelmente baixo e, portanto, só pode tomar uma dedução de caridade por seu valor nesse ponto. Sempre que a instituição de caridade exerce a opção, você continua responsável pelo imposto de renda sobre o spread. Se você deseja transferir opções para instituições de caridade, coloque condições suficientes sobre o presente da opção para que ela não seja considerada um presente completo até que a opção seja exercida. Dessa forma, o imposto sobre o rendimento que será atingido após o exercício será compensado pela dedução de caridade pelo presente. A Securities and Exchange Commission (SEC) não permite que exercícios de instituições de caridade de opções transferidas sejam registrados sob o formulário simplificado S-8 para planos de benefícios para empregados. Seria necessário um formulário de inscrição mais extenso. Sua empresa pode, portanto, decidir proibi-lo de transferir opções para instituições de caridade. Questões de valores mobiliários, impostos e contabilidade Considere a desvantagem financeira. Geralmente, as questões de títulos, impostos e contas foram resolvidas para transferir opções de ações não qualificadas para membros da família, fideiras para membros da família e parcerias familiares limitadas. A SEC modificou seus formulários para permitir que as empresas públicas registrarem o estoque recebido após o exercício de opções transferíveis por membros da família, fideiras para membros da família e parcerias familiares limitadas. A SEC também alterou sua regra para os planos de ações da empresa privada. O IRS é menos cooperativo sobre se você pode fazer um presente completo de opções não vencidas. O IRS estava preocupado com o fato de os executivos estarem transferindo opções quase imediatamente após a concessão quando tiveram pouco valor, permitindo que os executivos ofereçam um ativo de valor futuro substancial com pouco custo presente. Isso levou à IRS Revenue Ruling 98-21. O que explica como as opções devem ser adquiridas para que a transferência seja um presente completo. A avaliação para fins de impostos sobre presentes, portanto, não pode ser determinada até as opções serem adquiridas, embora nem todos os especialistas concordem com essa decisão. Em seguida, você impõe responsabilidade fiscal de presente no valor da opção no momento da aquisição, o que provavelmente será muito maior do que no momento da transferência da opção. Portanto, a maioria dos executivos espera para transferir opções até serem adquiridas, quando estiverem mais certos do valor para fins de impostos sobre presentes. A opção de valorização não é um processo mecânico. Vários modelos de avaliação de opções são usados. (Ver IRS Revenue Ruling 98-34.) As opções de estoque de incentivo (ISOs) não são transmissíveis. Mas isso geralmente não significa que eles não podem ser transferidos: antes, após a transferência, eles se transformam em NQSOs e perdem os benefícios fiscais da ISO. Dez decisões e etapas para transferir opções de ações Se você decidir transferir opções para fins de planejamento imobiliário, siga as seguintes etapas: Verifique se suas opções de estoque são transferíveis. Se as opções não são transferíveis, sugira ao comitê de remuneração do conselho de administração ou outro executivo sênior responsável pela compensação de ações que o plano ou a sua concessão sejam alterados. Determine o cessionário da opção apropriada. Você provavelmente fará uma criança, um neto ou outro herdeiro muito rico. Os presentes para indivíduos vêm sem cordas e podem ser usados sempre e, no entanto, essa pessoa determina. Lembre-se: o cessionário determina, pelo momento do exercício, quando você reconhecerá a renda ordinária. Considere os benefícios de trusts e parcerias familiares limitadas. Como a capacidade de colocar alguns limites sobre o uso dos fundos que recebem no exercício das opções e venda do estoque. Execute os números com seus consultores financeiros. Usando diferentes pressupostos no crescimento do preço das ações da sua empresa. Veja se você economizará dólares significativos de impostos por meio de opções de presente agora para justificar o abandono do controle sobre elas. Você pode ter que pagar impostos de presente no momento em que as opções adquiridas são transferidas. Seus conselheiros devem considerar se ainda poderia ser melhor para você pagar este imposto de presente na transferência das opções, do que para sua propriedade pagar impostos sobre as opções que poderiam ter sido transferidas. Considere os impostos atuais sobre os presentes em relação aos impostos estaduais esperados no momento da sua morte. (Lembre-se: economias adicionais podem ocorrer, por exemplo, usando uma parceria limitada.) Determine a avaliação da opção para fins de imposto sobre presentes. A avaliação no momento do presente, em comparação com as projeções dos impostos patrimoniais ao morrer, está subjacente à decisão financeira que você deve tomar sobre a transferência das opções. Algumas empresas disponibilizam aos seus executivos uma avaliação de opções, de modo que há consistência entre os executivos quanto à avaliação de suas opções. Compreenda a desvantagem financeira. Se o preço de mercado do estoque da sua empresa não exceder o preço de exercício da opção (ou seja, opções subaquáticas), as opções não serão exercidas. Você não pode recuperar os impostos sobre os presentes ou as taxas legais e contábeis envolvidas nesta transação. Claro que, se você transferir opções subaquáticas, eles geralmente terão um valor muito baixo para fins de imposto sobre os presentes e os ganhos serão seus herdeiros se o preço for mais atrasado. Transfira as opções adquiridas primeiro. Lembre-se de que o IRS não considera uma transferência para ser um presente completo até que a opção venha. Para evitar surpresas de avaliação, geralmente é preferível transferir opções adquiridas. Você conhecerá as implicações fiscais presentes no momento da transferência em vez de esperar para determinar o impacto do imposto sobre os presentes quando as opções forem adquiridas. Planejar o passivo de imposto de renda após o exercício da opção. Quando o cessionário exerce a opção, você é responsável pelo imposto de renda sobre o spread entre o mercado e o preço de exercício. Sua empresa irá reter ou obter de você os valores de retenção de imposto de renda apropriados. Algumas empresas exigem que os executivos não transfiram uma porcentagem de suas opções como forma de garantir que as opções restantes possam ser exercidas para satisfazer a retenção de imposto de renda ou tomar outras medidas para garantir que os fundos estejam disponíveis. Considere as ramificações e percepções associadas às transferências (por exemplo, as opções contam para fins de diretrizes corporativas de propriedade de ações). Para fins de compensação por proxy, as opções transferidas geralmente continuarão sendo contadas como suas. Não esqueça as regras da Seção 16 para executivos seniores e diretores. Quando você transfere as opções para um GRAT, você declara essa propriedade indireta efetiva por um GRAT nos formulários de executivos ou diretores. Os presentes concluídos precisam ser relatados, mas o relatório de final de ano diferido no Formulário 5 está geralmente disponível. (Os relatórios antecipados voluntários no Formulário 4 são permitidos na Tabela II com o código de transação G.) Geralmente, os presentes de boa fé não são tratados como vendas para a regra de recuperação de lucro de 16 (b) swing (ou seja, responsabilidade). Susan Daley é parceira do escritório de advocacia Perkins Coie em Chicago. Este artigo foi publicado unicamente por seu conteúdo e qualidade. Nem Susan nem sua empresa nos compensaram em troca de sua publicação. O conteúdo é fornecido como um recurso educacional. MyStockOptions não será responsável por quaisquer erros ou atrasos no conteúdo, ou quaisquer ações tomadas com base nisso. Copyright copy 2000-2017 myStockPlan, Inc. myStockOptions é uma marca comercial registrada no governo federal. Não copie ou extraie esta informação sem a permissão expressa do myStockOptions. Entre em contato com editores para obter informações sobre o licenciamento. O que acontece com opções de ações não qualificadas quando o titular morre 16 de junho de 2000 Pergunta 1 Assunto: Opções de ações não qualificadas Data: Qui, 10 de fevereiro de 2000 De: John e Roz Eu sou executor de uma pequena propriedade que Tem opções de ações de funcionários não qualificadas. Nenhum rendimento foi reconhecido ou imposto pago quando as opções foram concedidas. As opções são para uma empresa que é negociada publicamente. As opções têm um preço de concessão de X e o valor de mercado da ação na data da morte foi Y. O preço das ações é agora Z. Qual é o valor do rendimento que a propriedade reflete nos K-18217s para passar ao Beneficiários se as opções de compra de ações fossem exercidas e vendidas hoje. Qualquer renda ordinária registrada quando exercido como teria sido o caso se o empregado estivesse vivo e qualquer ganho fosse reconhecido quando for vendido. Pergunta 2 Data: Qua, 17 de maio de 2000 De: Kathy Uma opção de ações não qualificadas não qualificadas para os herdeiros. Para fins de tributação do imposto federal, as suas opções serão fixadas o preço do dia da morte. Quando o estoque é distribuído aos herdeiros, qual será a base do estoque. Cumprimentos, Kathy McGarity Data: Seg, 12 de junho de 2000 Olá John, Roz e Kathy, é claro , Se a opção for cancelada no momento da morte, não é relatada no Formulário 706 e não há problema de imposto de renda. Supondo que a opção não seja cancelada na morte, uma opção não qualificada mantém seu personagem após a morte. No passado, os preparadores de devolução de impostos valorizavam as opções para denunciá-los no Formulário 706, o Retorno do Imposto sobre o Imposto Federal, ao excesso do valor justo de mercado dos valores mobiliários sobre o preço da opção. Esta abordagem baseou-se em Rev Rul 196, 1953-2 CB 178. Os regulamentos do Tesouro indicam que há outro aspecto da opção a valorar, denominado privilégio de opção. (Regulamentos seção 1.83-7 (b) (3).) O privilégio de opção representa o valor de poder participar da valorização futura dos títulos sem ter investido dinheiro. O IRS emitiu novas diretrizes para avaliar opções de ações compensatórias no Procedimento de Receita 98-34. De acordo com o Procedimento de Receita, os contribuintes podem usar um modelo de precificação de opções geralmente reconhecido, como o modelo de Black-Scholes ou uma versão aceita do modelo binomial, ao avaliar opções de estoque de compensação para fins de imposto de transferência de presente, propriedade ou geração. Alternativamente, você pode achar que contratar um avaliador de negócios para valorizar as opções resultaria em um valor menor, mas esta é uma alternativa cara. Você provavelmente deve procurar ajuda profissional relacionada a este assunto. (Considere ter a declaração de imposto de propriedade preparada por um CPA ou um advogado.) O excesso do valor justo de mercado de uma opção de compra de ações não qualificada sobre o preço de opção reportado em uma declaração de imposto de propriedade é renda com respeito de um falecido, o que significa Parte do imposto sobre a propriedade pode ser deduzida na declaração de imposto de renda da propriedade, do fideicomisso ou do beneficiário quando a opção for exercida. Quando a propriedade ou o beneficiário exerce a opção, o lucro ordinário é reportado pelo excesso do valor justo de mercado das ações recebidas pelo preço da opção (seção 1.83-1 (d) do Regulamento). Como o valor de uma opção de estoque não qualificada Informou sobre a declaração de imposto de propriedade é renda com respeito de um falecido, não tem base de imposto. (Imposto sobre o valor da tributação do imposto sobre o valor do imposto com respeito de um falecido.) A base tributável das ações recebidas é o preço da opção pago em dinheiro mais o lucro ordinário reportado. O período de espera começa na data do exercício. Para obter mais informações sobre opções de ações não qualificadas, solicite nosso relatório gratuito, 8220Preço fiscal e planejamento financeiro para opções de ações não qualificadas8221. Para calcular o quanto você pode deduzir para a propriedade que você contribui, você deve primeiro determinar seu valor justo de mercado no Data da contribuição. Valor justo de mercado. O valor justo de mercado (FMV) é o preço que a propriedade venderia no mercado aberto. É o preço que seria acordado entre um comprador disposto e um vendedor disposto, sem ser obrigado a agir, e ambos têm conhecimento razoável dos fatos relevantes. Se você colocar uma restrição sobre o uso da propriedade que você doa, a FMV deve refletir essa restrição. Se você der roupas usadas para o Exército da Salvação, o FMV seria o preço que os compradores típicos realmente pagam por roupas dessa idade, condição, estilo e uso. Normalmente, esses itens valem muito menos do que você pagou por eles. Se você doar terras e restringir seu uso para fins agrícolas, você deve valorizar a terra em seu valor para fins agrícolas, embora tenha uma FMV maior se não for restringida. Fatores. Ao fazer e apoiar a avaliação da propriedade, todos os fatores que afetam o valor são relevantes e devem ser considerados. Estes incluem: O custo ou preço de venda do item, Vendas de imóveis comparáveis, Custo de substituição e Opiniões de especialistas. Esses fatores são discutidos mais tarde. Além disso, veja a Tabela 1 para obter um resumo das perguntas a serem feitas conforme você considera cada fator. Data da contribuição. Normalmente, a data de uma contribuição é a data em que a transferência do imóvel ocorre. Estoque. Se entregar, sem quaisquer condições, um certificado de estoque devidamente endossado a uma organização qualificada ou a um agente da organização, a data da contribuição é a data de entrega. Se o certificado for enviado e recebido através do correio normal, é a data de envio. Se você entregar o certificado para um banco ou corretor que atue como seu agente ou para a empresa emissora ou seu agente, para transferência para o nome da organização, a data da contribuição é a data em que a ação é transferida nos livros da corporação . Opções. Se você conceder uma opção a uma organização qualificada para comprar imóveis, você não fez uma contribuição de caridade até que a organização exerça a opção. O montante da contribuição é o FMV do imóvel na data em que a opção é exercida menos o preço de exercício. Você concede uma opção a uma universidade local, que é uma organização qualificada, para comprar imóveis. De acordo com a opção, a universidade poderia comprar o imóvel a qualquer momento durante um período de 2 anos por 40.000. A FMV da propriedade na data da concessão da opção é de 50.000. No ano fiscal seguinte, a universidade exerce a opção. O FMV do imóvel na data em que a opção é exercida é de 55,000. Portanto, você fez uma contribuição de 15.000 (55.000, o FMV, menos 40.000, o preço de exercício) no ano fiscal, a opção é exercida. Determinando o Valor de Mercado Justo Determinar o valor da propriedade doada seria uma questão simples se você pudesse confiar apenas em fórmulas, regras ou métodos fixos. Normalmente não é tão simples. Usando tais fórmulas, etc., raramente resulta em uma determinação aceitável de FMV. Não existe uma única fórmula que sempre se aplica ao determinar o valor da propriedade. Isso não quer dizer que uma avaliação seja apenas adivinhação. Você deve considerar todos os fatos e circunstâncias conectados com a propriedade, como sua conveniência, uso e escassez. Por exemplo, o mobiliário doado não deve ser avaliado a uma taxa fixa, como 15 do custo dos novos móveis de reposição. Quando o mobiliário é contribuído, pode estar fora de moda ou em condições precárias, portanto, tem pouco ou nenhum valor de mercado. Por outro lado, pode ser uma antiguidade, cujo valor não pode ser determinado usando qualquer fórmula. Custo ou preço de venda da propriedade doada O custo da propriedade para você ou o preço real de venda recebido pela organização qualificada pode ser a melhor indicação de sua FMV. No entanto, como as condições na mudança de mercado, o custo ou preço de venda da propriedade pode ter menos peso se o imóvel não foi comprado ou vendido razoavelmente próximo da data da contribuição. O custo ou preço de venda é uma boa indicação do valor de propriedade se: A compra ou venda ocorreu perto da data de avaliação em um mercado aberto, a compra ou venda foi de 8220 de comprimento, 8221 O comprador e o vendedor conheciam todos os aspectos relevantes Fatos, o comprador e o vendedor não tiveram que agir e o mercado não mudou entre a data de compra ou venda e a data de avaliação. Tom Morgan, que não é um negociante em gemas, comprou uma variedade de gemas para 5.000 de um promotor. O promotor afirmou que o preço era 8220 no atacado 8221, embora ele e outros revendedores fizessem vendas similares a preços semelhantes a outras pessoas que não eram revendedoras. O promotor disse que, se Tom mantivesse as gemas por mais de 1 ano e depois as atribuísse à caridade, Tom poderia reivindicar uma dedução de 15.000 pessoas, o que, de acordo com o promotor, seria o valor das gemas no momento da contribuição. Tom deu as gemas a uma instituição de caridade qualificada 13 meses depois de comprá-las. O preço de venda dessas gemas não mudou desde a data da compra até a data em que as doou para caridade. A melhor evidência de FMV depende das transações reais e não de uma estimativa artificial. Os 5.000 Tom e outros cobrados são, portanto, a melhor evidência do FMV máximo das gemas. Termos da compra ou venda. Os termos da compra ou venda devem ser considerados na determinação de FMV se eles influenciaram o preço. Estes termos incluem quaisquer restrições, entendimentos ou convênios que limitam o uso ou disposição do imóvel. Taxa de aumento ou diminuição de valor. A menos que você possa mostrar que houve circunstâncias incomuns, presume-se que o aumento ou diminuição do valor de sua propriedade doada de seu custo foi a uma taxa razoável. Para os ajustes de tempo, um avaliador pode considerar os índices de preços publicados para obter informações sobre tendências gerais de preços, custos de construção, custos de commodities, títulos e obras de arte vendidos em leilão em vendas de armas. Bill Brown comprou uma pintura por 10.000. Treze meses depois, ele o entregou a um museu de arte, reivindicando uma dedução de 15.000 pessoas em sua declaração de imposto. A avaliação da pintura deve incluir informações que demonstram que houve circunstâncias incomuns que justificam um aumento de 50 em valor para a Lei de 13 meses realizada na propriedade. Oferta de comprimento de braços. Uma oferta de comprimento de armas para comprar o imóvel perto da data de avaliação pode ajudar a provar seu valor se a pessoa que faz a oferta estava disposta e capaz de completar a transação. Para confiar em uma oferta, você deve poder mostrar a prova da oferta e o valor específico a ser pago. As ofertas para comprar propriedades diferentes do item doado ajudarão a determinar o valor se a outra propriedade for razoavelmente similar à propriedade doada. Vendas de propriedades comparáveis Os preços de venda de propriedades similares à propriedade doada são freqüentemente importantes na determinação da FMV. O peso a ser dado a cada venda depende do seguinte. O grau de semelhança entre a propriedade vendida e a propriedade doada. O tempo da venda8212 se fosse próximo da data de avaliação. As circunstâncias da venda8212 se ele estava em armas com um comprador experiente e vendedor, sem ter que agir. As condições do mercado em que a venda foi feita8212, mesmo que inusitadamente inflado ou deflacionado. O método de venda comparável de valorização de imóveis é explicado posteriormente em Avaliação de Vários Tipos de Propriedade. Mary Black, que não é um comerciante de livros, pagou um promotor 10 mil por 500 cópias de uma única edição de uma tradução moderna da Bíblia. O promotor alegou que o preço era consideravelmente inferior ao preço 8220 no varejo 8221, e lhe deu uma declaração de que os livros tinham um valor total de varejo de 30.000. O promotor aconselhou-lhe que se ela mantivesse as Bíblias por mais de 1 ano e depois as entregasse a uma organização qualificada, ela poderia reivindicar uma dedução de caridade para o preço 8220 no varejo 8221 de 30.000. Treze meses depois, ela deu todas as Bíblias a uma igreja que selecionou de uma lista fornecida pelo promotor. No momento da sua doação, os comerciantes atacadistas estavam vendendo quantidades similares de Bíblias para o público em geral para 10.000. O FMV das Bíblias é de 10.000, o preço ao qual quantidades similares de Bíblias foram vendidas a terceiros no momento da contribuição. Os fatos são os mesmos que no Exemplo 1, exceto que o promotor deu a Mary Black uma segunda opção. O promotor disse que, se Mary desejasse uma dedução de caridade no prazo de 1 ano após a compra, ela poderia comprar as 500 Bíblias no preço 8220 no varejo 8221 de 30.000, pagando apenas 10.000 em dinheiro e dando uma nota promissória para os 20.000 restantes. O capital e os juros sobre a nota não serão devidos por 12 anos. De acordo com o promotor, Mary poderia então, no prazo de 1 ano após a compra, dar as Bíblias a uma organização qualificada e reivindicar o preço de varejo total de 30.000 como contribuição de caridade. Ela comprou as Bíblias sob a segunda opção e, 3 meses depois, entregou-as a uma igreja, que usará os livros para fins escolares. No momento do presente, o promotor estava vendendo lotes semelhantes de Bíblias para 10.000 ou 30.000. A diferença entre os dois preços foi apenas a critério do comprador. O promotor era um vendedor disposto para 10.000. Portanto, o valor da contribuição de Marys das Bíblias é de 10.000, o valor em que muitas Bíblias similares poderiam ser compradas pelo promotor por membros do público em geral. Custo de substituição O custo de compra, construção ou propriedade de fabricação semelhante ao item doado deve ser considerado na determinação de FMV. No entanto, deve haver uma relação razoável entre o custo de reposição eo FMV. O custo de reposição é o valor que custaria para substituir o item doado na data de avaliação. Muitas vezes, não há relação entre o custo de reposição eo FMV. Se o fornecimento da propriedade doada for maior ou menor que a demanda, o custo de reposição se torna menos importante. Para determinar o custo de reposição da propriedade doada, encontre o preço de substituição estimado 8220 novo. 8221 Subtrair dessa figura um montante de depreciação devido à condição física e à obsolescência da propriedade doada. Você deve ser capaz de mostrar a relação entre o custo de reposição depreciado e o FMV, bem como a forma como você chegou ao preço de substituição estimado em 8220. 8221 Opiniões de peritos Em geral, o peso dado a uma opinião de especialistas sobre questões como a autenticidade de uma moeda ou uma obra de arte, ou o uso mais rentável e melhor de um imobiliário, depende do conhecimento e da competência do Perito e a minuciosidade com que a opinião é apoiada pela experiência e pelos fatos. Para uma opinião de especialistas para merecer muito peso, os fatos devem apoiar a opinião. Para obter informações adicionais, veja Avaliações, mais tarde. Tabela 1. Fatores que afetam condições de mercado incomum do FMV O preço de venda do próprio imóvel em uma transação de longo prazo em um mercado aberto é muitas vezes a melhor prova de seu valor. Quando você confia nas vendas de imóveis comparáveis, as vendas devem ter sido feitas em um mercado aberto. Se essas vendas fossem feitas em um mercado que fosse artificialmente apoiado ou estimulado para não ser verdadeiramente representativo, os preços a que as vendas foram feitas não indicam a FMV. Por exemplo, os preços de venda de liquidação geralmente não indicam a FMV. Além disso, as vendas de ações em circunstâncias incomuns, como vendas de lotes pequenos, vendas forçadas e vendas em um mercado restrito, podem não representar a FMV. Seleção de Vendas Comparáveis O uso de vendas de propriedades comparáveis é um método importante para determinar o FMV de propriedade doada. No entanto, a quantidade de peso dada a uma venda depende do grau de semelhança entre as propriedades comparáveis e as doadas. O grau de similaridade deve ser suficientemente próximo para que esse preço de venda tenha sido considerado por compradores razoavelmente bem informados ou vendedores da propriedade. Você dá um livro antigo e raro para sua antiga faculdade. O livro é uma terceira edição e está em mau estado devido a uma capa traseira ausente. Você descobre que houve uma venda por 300, perto da data de avaliação, de uma primeira edição do livro que estava em boas condições. Embora o conteúdo seja o mesmo, os livros não são nada semelhantes, devido às diferentes edições e à sua condição física. Pouca consideração seria dada ao preço de venda da propriedade 300 por compradores ou vendedores experientes. Eventos futuros Você não pode considerar eventos inesperados acontecendo após sua doação de propriedade na avaliação. Você pode considerar apenas os fatos conhecidos no momento do presente, e aqueles que poderiam ser razoavelmente esperados no momento do presente. Você dá terras agrícolas a uma instituição de caridade qualificada. A transferência prevê que a sua mãe terá o direito a todos os rendimentos e ao pleno uso da propriedade para a sua vida. Mesmo que sua mãe morra 1 semana após a transferência, o valor da propriedade na data em que é dado é seu valor presente, sujeito ao interesse vital como estimado em tabelas atuariais. Você não pode demorar uma dedução maior porque a instituição de caridade recebeu pleno uso e posse da terra apenas 1 semana após a transferência. Usando Eventos Passados para Prever o Futuro Um erro comum é confiar demais em eventos passados que não refletem de forma justa os ganhos futuros prováveis e a VMM. Você dá todos os seus direitos em uma patente bem sucedida para sua instituição de caridade favorita. Seus registros mostram que antes da data de avaliação havia três etapas na história de ganhos das patentes. Primeiro, houve um crescimento rápido nos ganhos quando a invenção foi introduzida. Então, houve um período de ganhos elevados quando a invenção estava sendo explorada. Finalmente, houve uma queda nos ganhos quando as invenções concorrentes foram introduzidas. Todo o histórico de ganhos pode ser relevante na estimativa dos ganhos futuros. No entanto, o avaliador não deve confiar demais no estágio de crescimento rápido nos ganhos ou em ganhos elevados. As condições de mercado naqueles tempos não representam a condição do mercado na data de avaliação. O que é mais significativo é a tendência de queda nos ganhos até a data de avaliação. Para mais informações sobre doações de patentes, veja Patentes, mais tarde. Avaliação de vários tipos de propriedades Esta seção contém informações sobre a determinação da FMV de tipos comuns de propriedade doada. Para informações sobre avaliações, veja Avaliações, mais tarde. Bens domésticos A FMV de bens domésticos usados, como mobiliário, eletrodomésticos e roupa de cama, geralmente é muito inferior ao preço pago quando novo. Essa propriedade usada pode ter pouco ou nenhum valor de mercado devido à sua condição desgastada. Pode ser fora de moda ou não mais útil. Você não pode deduzir os bens domésticos doados após 17 de agosto de 2006, a menos que estejam em boas condições ou melhor. Um bem doméstico que não está em boa condição usada ou melhor para o qual você tira uma dedução de mais de 500 exige uma avaliação qualificada. Veja Dedução de mais de 500 para determinadas roupas ou itens domésticos. mais tarde. Se a propriedade é valiosa porque é antiga ou única, veja a discussão em Pinturas, Antiguidades e Outros Objetos de Arte. Vestuário usado A roupa usada e outros itens pessoais geralmente valem muito menos do que o preço que você paga. A avaliação de itens de vestuário não se presta a fórmulas ou métodos fixos. O preço que os compradores de itens usados realmente pagam em lojas de roupas usadas, como lojas de lote ou de segunda mão, é uma indicação do valor. You cannot take a deduction for clothing donated after August 17, 2006, unless it is in good used condition or better. An item of clothing that is not in good used condition or better for which you take a deduction of more than 500 requires a qualified appraisal. See Deduction over 500 for certain clothing or household items . later. For valuable furs or very expensive gowns, a Form 8283 may have to be sent with your tax return. Jewelry and Gems Jewelry and gems are of such a specialized nature that it is almost always necessary to get an appraisal by a specialized jewelry appraiser. The appraisal should describe, among other things, the style of the jewelry, the cut and setting of the gem, and whether it is now in fashion. If not in fashion, the possibility of having the property redesigned, recut, or reset should be reported in the appraisal. The stones coloring, weight, cut, brilliance, and flaws should be reported and analyzed. Sentimental personal value has no effect on FMV. But if the jewelry was owned by a famous person, its value might increase. Paintings, Antiques, and Other Objects of Art Your deduction for contributions of paintings, antiques, and other objects of art, should be supported by a written appraisal from a qualified and reputable source, unless the deduction is 5,000 or less. Examples of information that should be included in appraisals of art objects8212paintings in particular8212are found later under Qualified Appraisal . Art valued at 20,000 or more. If you claim a deduction of 20,000 or more for donations of art, you must attach a complete copy of the signed appraisal to your return. For individual objects valued at 20,000 or more, a photograph of a size and quality fully showing the object, preferably an 8 x 10 inch color photograph or a color transparency no smaller than 4 x 5 inches, must be provided upon request. Art valued at 50,000 or more. If you donate an item of art that has been appraised at 50,000 or more, you can request a Statement of Value for that item from the IRS. You must request the statement before filing the tax return that reports the donation. Your request must include the following. A copy of a qualified appraisal of the item. See Qualified Appraisal, later. A 2,500 check or money order payable to the Internal Revenue Service for the user fee that applies to your request regarding one, two, or three items of art. Add 250 for each item in excess of three. A completed Form 8283, Section B. The location of the IRS territory that has examination responsibility for your return. If your request lacks essential information, you will be notified and given 30 days to provide the missing information. Send your request to: Internal Revenue Service Attention: Art Appraisal (C:AP:ART) P. O. Box 27720 McPherson Station Washington, DC 20038 Refunds. You can withdraw your request for a Statement of Value at any time before it is issued. However, the IRS will not refund the user fee if you do. If the IRS declines to issue a Statement of Value in the interest of efficient tax administration, the IRS will refund the user fee. Authenticity. The authenticity of the donated art must be determined by the appraiser. Physical condition. Important items in the valuation of antiques and art are physical condition and extent of restoration. These have a significant effect on the value and must be fully reported in an appraisal. An antique in damaged condition, or lacking the 8220 original brasses, 8221 may be worth much less than a similar piece in excellent condition. Art appraisers. More weight will usually be given to an appraisal prepared by an individual specializing in the kind and price range of the art being appraised. Certain art dealers or appraisers specialize, for example, in old masters, modern art, bronze sculpture, etc. Their opinions on the authenticity and desirability of such art would usually be given more weight than the opinions of more generalized art dealers or appraisers. They can report more recent comparable sales to support their opinion. To identify and locate experts on unique, specialized items or collections, you may wish to use the current Official Museum Directory of the American Association of Museums. It lists museums both by state and by category. To help you locate a qualified appraiser for your donation, you may wish to ask an art historian at a nearby college or the director or curator of a local museum. The Yellow Pages often list specialized art and antique dealers, auctioneers, and art appraisers. You may be able to find a qualified appraiser on the Internet. You may also contact associations of dealers for guidance. Collections Since many kinds of hobby collections may be the subject of a charitable donation, it is not possible to discuss all of the possible collectibles in this publication. Most common are rare books, autographs, sports memorabilia, dolls, manuscripts, stamps, coins, guns, phonograph records, and natural history items. Many of the elements of valuation that apply to paintings and other objects of art, discussed earlier, also apply to miscellaneous collections. Reference material. Publications available to help you determine the value of many kinds of collections include catalogs, dealers price lists, and specialized hobby periodicals. When using one of these price guides, you must use the current edition at the date of contribution. However, these sources are not always reliable indicators of FMV and should be supported by other evidence. For example, a dealer may sell an item for much less than is shown on a price list, particularly after the item has remained unsold for a long time. The price an item sold for in an auction may have been the result of a rigged sale or a mere bidding duel. The appraiser must analyze the reference material, and recognize and make adjustments for misleading entries. If you are donating a valuable collection, you should get an appraisal. If your donation appears to be of little value, you may be able to make a satisfactory valuation using reference materials available at a state, city, college, or museum library. Stamp collections. Most libraries have catalogs or other books that report the publishers estimate of values. Generally, two price levels are shown for each stamp: the price postmarked and the price not postmarked. Stamp dealers generally know the value of their merchandise and are able to prepare satisfactory appraisals of valuable collections. Coin collections. Many catalogs and other reference materials show the writers or publishers opinion of the value of coins on or near the date of the publication. Like many other collectors items, the value of a coin depends on the demand for it, its age, and its rarity. Another important factor is the coins condition. For example, there is a great difference in the value of a coin that is in mint condition and a similar coin that is only in good condition. Catalogs usually establish a category for coins, based on their physical condition8212mint or uncirculated, extremely fine, very fine, fine, very good, good, fair, or poor8212with a different valuation for each category. Books. The value of books is usually determined by selecting comparable sales and adjusting the prices according to the differences between the comparable sales and the item being evaluated. This is difficult to do and, except for a collection of little value, should be done by a specialized appraiser. Within the general category of literary property, there are dealers who specialize in certain areas, such as Americana, foreign imports, Bibles, and scientific books. Modest value of collection. If the collection you are donating is of modest value, not requiring a written appraisal, the following information may help you in determining the FMV. A book that is very old, or very rare, is not necessarily valuable. There are many books that are very old or rare, but that have little or no market value. Condition of book. The condition of a book may have a great influence on its value. Collectors are interested in items that are in fine, or at least good, condition. When a book has a missing page, a loose binding, tears, stains, or is otherwise in poor condition, its value is greatly lowered. Other factors. Some other factors in the valuation of a book are the kind of binding (leather, cloth, paper), page edges, and illustrations (drawings and photographs). Collectors usually want first editions of books. However, because of changes or additions, other editions are sometimes worth as much as, or more than, the first edition. Manuscripts, autographs, diaries, and similar items. When these items are handwritten, or at least signed by famous people, they are often in demand and are valuable. The writings of unknowns also may be of value if they are of unusual historical or literary importance. Determining the value of such material is difficult. For example, there may be a great difference in value between two diaries that were kept by a famous person8212one kept during childhood and the other during a later period in his or her life. The appraiser determines a value in these cases by applying knowledge and judgment to such factors as comparable sales and conditions. Signatures. Signatures, or sets of signatures, that were cut from letters or other papers usually have little or no value. But complete sets of the signatures of U. S. presidents are in demand. Cars, Boats, and Aircraft If you donate a car, a boat, or an aircraft to a charitable organization, its FMV must be determined. Certain commercial firms and trade organizations publish monthly or seasonal guides for different regions of the country, containing complete dealer sale prices or dealer average prices for recent model years. Prices are reported for each make, model, and year. These guides also provide estimates for adjusting for unusual equipment, unusual mileage, and physical condition. The prices are not 8220 official, 8221 and these publications are not considered an appraisal of any specific donated property. But they do provide clues for making an appraisal and suggest relative prices for comparison with current sales and offerings in your area. These publications are sometimes available from public libraries or at a bank, credit union, or finance company. You can also find pricing information about used cars on the Internet. An acceptable measure of the FMV of a donated car, boat, or airplane is an amount not in excess of the price listed in a used vehicle pricing guide for a private party sale, not the dealer retail value, of a similar vehicle. However, the FMV may be less than that amount if the vehicle has engine trouble, body damage, high mileage, or any type of excessive wear. The FMV of a donated vehicle is the same as the price listed in a used vehicle pricing guide for a private party sale only if the guide lists a sales price for a vehicle that is the same make, model, and year, sold in the same area, in the same condition, with the same or similar options or accessories, and with the same or similar warranties as the donated vehicle. You donate a used car in poor condition to a local high school for use by students studying car repair. A used car guide shows the dealer retail value for this type of car in poor condition is 1,600. However, the guide shows the price for a private party sale of the car is only 750. The FMV of the car is considered to be no more than 750. Boats. Except for inexpensive small boats, the valuation of boats should be based on an appraisal by a marine surveyor because the physical condition is so critical to the value. More information. Your deduction for a donated car, boat, or airplane generally is limited to the gross proceeds from its sale by the qualified organization. This rule applies if the claimed value of the donated vehicle is more than 500. In certain cases, you can deduct the vehicles FMV. For details, see Publication 526. The amount of the deduction for a donation of a remainder interest in real property is the FMV of the remainder interest at the time of the contribution. To determine this value, you must know the FMV of the property on the date of the contribution. Multiply this value by the appropriate factor. Publications 1457 and 1458 contain these factors. You must make an adjustment for depreciation or depletion using the factors shown in Publication 1459, Actuarial Values (Book Gimel). You can use the factors for the month in which you made the contribution or for either of the two months preceding that month. See the earlier discussion on Annuities, Interests for Life or Terms of Years, Remainders, and Reversions. You can download Publication 1459 from irs. gov. For this purpose, the term 8220 depreciable property 8221 means any property subject to wear and tear or obsolescence, even if not used in a trade or business or for the production of income. If the remainder interest includes both depreciable and nondepreciable property, for example a house and land, the FMV must be allocated between each kind of property at the time of the contribution. This rule also applies to a gift of a remainder interest that includes property that is part depletable and part not depletable. Take into account depreciation or depletion only for the property that is subject to depreciation or depletion. For more information, see section 1.170A-12 of the Income Tax Regulations. Undivided Part of Your Entire Interest A contribution of an undivided part of your entire interest in property must consist of a part of each and every substantial interest or right you own in the property. It must extend over the entire term of your interest in the property. For example, you are entitled to the income from certain property for your life (life estate) and you contribute 20 of that life estate to a qualified organization. You can claim a deduction for the contribution if you do not have any other interest in the property. To figure the value of a contribution involving a partial interest, see Publication 1457. If the only interest you own in real property is a remainder interest and you transfer part of that interest to a qualified organization, see the previous discussion on valuation of a remainder interest in real property. Qualified Conservation Contribution A qualified conservation contribution is a contribution of a qualified real property interest to a qualified organization to be used only for conservation purposes. Qualified organization. For purposes of a qualified conservation contribution, a qualified organization is: A governmental unit, A publicly supported charitable, religious, scientific, literary, educational, etc. organization, or An organization that is controlled by, and operated for the exclusive benefit of, a governmental unit or a publicly supported charity. The organization also must have a commitment to protect the conservation purposes of the donation and must have the resources to enforce the restrictions. Conservation purposes. Your contribution must be made only for one of the following conservation purposes. Preserving land areas for outdoor recreation by, or for the education of, the general public. Protecting a relatively natural habitat of fish, wildlife, or plants, or a similar ecosystem. Preserving open space, including farmland and forest land, if it yields a significant public benefit. It must be either for the scenic enjoyment of the general public or under a clearly defined federal, state, or local governmental conservation policy. Preserving a historically important land area or a certified historic structure. There must be some visual public access to the property. Factors used in determining the type and amount of public access required include the historical significance of the property, the remoteness or accessibility of the site, and the extent to which intrusions on the privacy of individuals living on the property would be unreasonable. Building in registered historic district. A contribution after July 25, 2006, of a qualified real property interest that is an easement or other restriction on the exterior of a building in a registered historic district is deductible only if it meets all of the following three conditions. The restriction must preserve the entire exterior of the building and must prohibit any change to the exterior of the building that is inconsistent with its historical character. You and the organization receiving the contribution must enter into a written agreement certifying, that the organization is a qualified organization and that it has the resources and commitment to maintain the property as donated. If you make the contribution in a tax year beginning after August 17, 2006, you must include with your return: A qualified appraisal, Photographs of the buildings entire exterior, and A description of all restrictions on development of the building, such as zoning laws and restrictive covenants. If you make this type of contribution after February 12, 2007, and claim a deduction of more than 10,000, your deduction will not be allowed unless you pay a 500 filing fee. See Form 8283-V, Payment Voucher for Filing Fee Under Section 170(f)(13), and its instructions. Qualified real property interest. This is any of the following interests in real property. Your entire interest in real estate other than a mineral interest (subsurface oil, gas, or other minerals, and the right of access to these minerals). A remainder interest. A restriction (granted in perpetuity) on the use that may be made of the real property. Valuation. A qualified real property interest described in (1) should be valued in a manner that is consistent with the type of interest transferred. If you transferred all the interest in the property, the FMV of the property is the amount of the contribution. If you do not transfer the mineral interest, the FMV of the surface rights in the property is the amount of the contribution. If you owned only a remainder interest or an income interest (life estate), see Undivided Part of Your Entire Interest, earlier. If you owned the entire property but transferred only a remainder interest (item (2)), see Remainder Interest in Real Property, earlier. In determining the value of restrictions, you should take into account the selling price in arms-length transactions of other properties that have comparable restrictions. If there are no comparable sales, the restrictions are valued indirectly as the difference between the FMVs of the property involved before and after the grant of the restriction. The FMV of the property before contribution of the restriction should take into account not only current use but the likelihood that the property, without the restriction, would be developed. You should also consider any zoning, conservation, or historical preservation laws that would restrict development. Granting an easement may increase, rather than reduce, the value of property, and in such a situation no deduction would be allowed. Example. You own 10 acres of farmland. Similar land in the area has an FMV of 2,000 an acre. However, land in the general area that is restricted solely to farm use has an FMV of 1,500 an acre. Your county wants to preserve open space and prevent further development in your area. You grant to the county an enforceable open space easement in perpetuity on 8 of the 10 acres, restricting its use to farmland. The value of this easement is 4,000, determined as follows: FMV of the property before granting easement: Appraisals are not necessary for items of property for which you claim a deduction of 5,000 or less. (There is one exception, described next, for certain clothing and household items.) However, you generally will need an appraisal for donated property for which you claim a deduction of more than 5,000. There are exceptions. See Deductions of More Than 5,000, later. The weight given an appraisal depends on the completeness of the report, the qualifications of the appraiser, and the appraisers demonstrated knowledge of the donated property. An appraisal must give all the facts on which to base an intelligent judgment of the value of the property. The appraisal will not be given much weight if: All the factors that apply are not considered, The opinion is not supported with facts, such as purchase price and comparable sales, or The opinion is not consistent with known facts. The appraisers opinion is never more valid than the facts on which it is based without these facts it is simply a guess. The opinion of a person claiming to be an expert is not binding on the Internal Revenue Service. All facts associated with the donation must be considered. Deduction over 500 for certain clothing or household items. You must include with your return a qualified appraisal of any single item of clothing or any household item that is not in good used condition or better, that you donated after August 17, 2006, and for which you deduct more than 500. See Household Goods and Used Clothing . earlier. Cost of appraisals. You may not take a charitable contribution deduction for fees you pay for appraisals of your donated property. However, these fees may qualify as a miscellaneous deduction, subject to the 2 limit, on Schedule A (Form 1040) if paid to determine the amount allowable as a charitable contribution. Deductions of More Than 5,000 Generally, if the claimed deduction for an item or group of similar items of donated property is more than 5,000, you must get a qualified appraisal made by a qualified appraiser, and you must attach Section B of Form 8283 to your tax return. There are exceptions, discussed later. You should keep the appraisers report with your written records. Records are discussed in Publication 526. The phrase 8220 similar items 8221 means property of the same generic category or type (whether or not donated to the same donee), such as stamp collections, coin collections, lithographs, paintings, photographs, books, nonpublicly traded stock, nonpublicly traded securities other than nonpublicly traded stock, land, buildings, clothing, jewelry, furniture, electronic equipment, household appliances, toys, everyday kitchenware, china, crystal, or silver. For example, if you give books to three schools and you deduct 2,000, 2,500, and 900, respectively, your claimed deduction is more than 5,000 for these books. You must get a qualified appraisal of the books and for each school you must attach a fully completed Form 8283, Section B, to your tax return. Exceptions. You do not need an appraisal if the property is: Nonpublicly traded stock of 10,000 or less, A vehicle (including a car, boat, or airplane) for which your deduction is limited to the gross proceeds from its sale, Qualified intellectual property, such as a patent, Certain publicly traded securities described next, Inventory and other property donated by a corporation that are 8220 qualified contributions 8221 for the care of the ill, the needy, or infants, within the meaning of section 170(e)(3)(A) of the Internal Revenue Code, or Stock in trade, inventory, or property held primarily for sale to customers in the ordinary course of your trade or business. Although an appraisal is not required for the types of property just listed, you must provide certain information about a donation of any of these types of property on Form 8283. Publicly traded securities. Even if your claimed deduction is more than 5,000, neither a qualified appraisal nor Section B of Form 8283 is required for publicly traded securities that are: Listed on a stock exchange in which quotations are published on a daily basis, Regularly traded in a national or regional over-the-counter market for which published quotations are available, or Shares of an open-end investment company (mutual fund) for which quotations are published on a daily basis in a newspaper of general circulation throughout the United States. Publicly traded securities that meet these requirements must be reported on Form 8283, Section A. A qualified appraisal is not required, but Form 8283, Section B, Parts I and IV, must be completed, for an issue of a security that does not meet the requirements just listed but does meet these requirements: The issue is regularly traded during the computation period (defined later) in a market for which there is an 8220 interdealer quotation system 8221 (defined later), The issuer or agent computes the 8220 average trading price 8221 (defined later) for the same issue for the computation period, The average trading price and total volume of the issue during the computation period are published in a newspaper of general circulation throughout the United States, not later than the last day of the month following the end of the calendar quarter in which the computation period ends, The issuer or agent keeps books and records that list for each transaction during the computation period the d ate of settlement of the transaction, the name and address of the broker or dealer making the market in which the transaction occurred, and the trading price and volume, and The issuer or agent permits the Internal Revenue Service to review the books and records described in item (4) with respect to transactions during the computation period upon receiving reasonable notice. An interdealer quotation system is any system of general circulation to brokers and dealers that regularly disseminates quotations of obligations by two or more identified brokers or dealers who are not related to either the issuer or agent who computes the average trading price of the security. A quotation sheet prepared and distributed by a broker or dealer in the regular course of business and containing only quotations of that broker or dealer is not an interdealer quotation system. The average trading price is the average price of all transactions (weighted by volume), other than original issue or redemption transactions, conducted through a United States office of a broker or dealer who maintains a market in the issue of the security during the computation period. Bid and asked quotations are not taken into account. The computation period is weekly during October through December and monthly during January through September. The weekly computation periods during October through December begin with the first Monday in October and end with the first Sunday following the last Monday in December. Nonpublicly traded stock. If you contribute nonpublicly traded stock, for which you claim a deduction of 10,000 or less, a qualified appraisal is not required. However, you must attach Form 8283 to your tax return, with Section B, Parts I and IV, completed. Deductions of More Than 500,000 If you claim a deduction of more than 500,000 for a donation of property, you must attach a qualified appraisal of the property to your return. This does not apply to contributions of cash, inventory, publicly traded stock, or intellectual property. If you do not attach the appraisal, you cannot deduct your contribution, unless your failure to attach the appraisal is due to reasonable cause and not to willful neglect. Qualified Appraisal Generally, if the claimed deduction for an item or group of similar items of donated property is more than 5,000, you must get a qualified appraisal made by a qualified appraiser. You must also complete Form 8283, Section B, and attach it to your tax return. See Deductions of More Than 5,000, earlier. A qualified appraisal is an appraisal document that: Is made, signed, and dated by a qualified appraiser (defined later) in accordance with generally accepted appraisal standards, Meets the relevant requirements of Regulations section 1.170A-13(c)(3) and Notice 2006-96, 2006-46 I. R.B. 902 (available at irs. govirb2006-46IRBar13.html ), Relates to an appraisal made not earlier than 60 days before the date of contribution of the appraised property, Does not involve a prohibited appraisal fee, and Includes certain information (covered later). You must receive the qualified appraisal before the due date, including extensions, of the return on which a charitable contribution deduction is first claimed for the donated property. If the deduction is first claimed on an amended return, the qualified appraisal must be received before the date on which the amended return is filed. Form 8283, Section B, must be attached to your tax return. Generally, you do not need to attach the qualified appraisal itself, but you should keep a copy as long as it may be relevant under the tax law. There are four exceptions. If you claim a deduction of 20,000 or more for donations of art, you must attach a complete copy of the appraisal. See Paintings, Antiques, and Other Objects of Art, earlier. If you claim a deduction of more than 500,000 for a donation of property, you must attach the appraisal. See Deductions of More Than 500,000, earlier. If you claim a deduction of more than 500 for an article of clothing, or a household item, that is not in good used condition or better, that you donated after August 17, 2006, you must attach the appraisal. See Deduction over 500 for certain clothing or household items . earlier. If you claim a deduction in a tax year beginning after August 17, 2006, for an easement or other restriction on the exterior of a building in a historic district, you must attach the appraisal. See Building in registered historic district . earlier. Prohibited appraisal fee. Generally, no part of the fee arrangement for a qualified appraisal can be based on a percentage of the appraised value of the property. If a fee arrangement is based on what is allowed as a deduction, after Internal Revenue Service examination or otherwise, it is treated as a fee based on a percentage of appraised value. However, appraisals are not disqualified when an otherwise prohibited fee is paid to a generally recognized association that regulates appraisers if: The association is not organized for profit and no part of its net earnings benefits any private shareholder or individual, The appraiser does not receive any compensation from the association or any other persons for making the appraisal, and The fee arrangement is not based in whole or in part on the amount of the appraised value that is allowed as a deduction after an Internal Revenue Service examination or otherwise. Information included in qualified appraisal. A qualified appraisal must include the following information: A description of the property in sufficient detail for a person who is not generally familiar with the type of property to determine that the property appraised is the property that was (or will be) contributed, The physical condition of any tangible property, The date (or expected date) of contribution, The terms of any agreement or understanding entered into (or expected to be entered into) by or on behalf of the donor that relates to the use, sale, or other disposition of the donated property, including, for example, the terms of any agreement or understanding that: Temporarily or permanently restricts a donees right to use or dispose of the donated property, Earmarks donated property for a particular use, or Reserves to, or confers upon, anyone (other than a donee organization or an organization participating with a donee organization in cooperative fundraising) any right to the income from the donated property or to the possession of the property, including the right to vote donated securities, to acquire the property by purchase or otherwise, or to designate the person having the income, possession, or right to acquire the property, The name, address, and taxpayer identification number of the qualified appraiser and, if the appraiser is a partner, an employee, or an independent contractor engaged by a person other than the donor, the name, address, and taxpayer identification number of the partnership or the person who employs or engages the appraiser, The qualifications of the qualified appraiser who signs the appraisal, including the appraisers background, experience, education, and any membership in professional appraisal associations, A statement that the appraisal was prepared for income tax purposes, The date (or dates) on which the property was valued, The appraised FMV on the date (or expected date) of contribution, The method of valuation used to determine FMV, such as the income approach, the comparable sales or market data approach, or the replacement cost less depreciation approach, and The specific basis for the valuation, such as any specific comparable sales transaction. Art objects. The following are examples of information that should be included in a description of donated property. These examples are for art objects. A similar detailed breakdown should be given for other property. Appraisals of art objects8212paintings in particular8212should include all of the following. A complete description of the object, indicating the: A history of the item, including proof of authenticity. A professional quality image of the object. The facts on which the appraisal was based, such as: Sales or analyses of similar works by the artist, particularly on or around the valuation date. Quoted prices in dealers catalogs of the artists works or works of other artists of comparable stature. A record of any exhibitions at which the specific art object had been displayed. The economic state of the art market at the time of valuation, particularly with respect to the specific property. The standing of the artist in his profession and in the particular school or time period. Number of qualified appraisals. A separate qualified appraisal is required for each item of property that is not included in a group of similar items of property. You need only one qualified appraisal for a group of similar items of property contributed in the same tax year, but you may get separate appraisals for each item. A qualified appraisal for a group of similar items must provide all of the required information for each item of similar property. The appraiser, however, may provide a group description for selected items the total value of which is not more than 100. Qualified appraiser. A qualified appraiser is an individual who meets all the following requirements. The individual either: Has earned an appraisal designation from a recognized professional appraiser organization for demonstrated competency in valuing the type of property being appraised, or Has met certain minimum education and experience requirements. For real property, the appraiser must be licensed or certified for the type of property being appraised in the state in which the property is located. For property other than real property, the appraiser must have successfully completed college or professional-level coursework relevant to the property being valued, must have at least 2 years of experience in the trade or business of buying, selling, or valuing the type of property being valued, and must fully describe in the appraisal his or her qualifying education and experience. The individual regularly prepares appraisals for which he or she is paid. The individual demonstrates verifiable education and experience in valuing the type of property being appraised. To do this, the appraiser can make a declaration in the appraisal that, because of his or her background, experience, education, and membership in professional associations, he or she is qualified to make appraisals of the type of property being valued. The individual has not been prohibited from practicing before the IRS under section 330(c) of title 31 of the United States Code at any time during the 3-year period ending on the date of the appraisal. The individual is not an excluded individual. In addition, the appraiser must complete Form 8283, Section B, Part III. More than one appraiser may appraise the property, provided that each complies with the requirements, including signing the qualified appraisal and Form 8283, Section B, Part III. Excluded individuals. The following persons cannot be qualified appraisers with respect to particular property. The donor of the property, or the taxpayer who claims the deduction. The donee of the property. A party to the transaction in which the donor acquired the property being appraised, unless the property is donated within 2 months of the date of acquisition and its appraised value is not more than its acquisition price. This applies to the person who sold, exchanged, or gave the property to the donor, or any person who acted as an agent for the transferor or donor in the transaction. Any person employed by any of the above persons. For example, if the donor acquired a painting from an art dealer, neither the dealer nor persons employed by the dealer can be qualified appraisers for that painting. Any person related under section 267(b) of the Internal Revenue Code to any of the above persons or married to a person related under section 267(b) to any of the above persons. An appraiser who appraises regularly for a person in (1), (2), or (3), and who does not perform a majority of his or her appraisals made during his or her tax year for other persons. In addition, a person is not a qualified appraiser for a particular donation if the donor had knowledge of facts that would cause a reasonable person to expect the appraiser to falsely overstate the value of the donated property. For example, if the donor and the appraiser make an agreement concerning the amount at which the property will be valued, and the donor knows that amount is more than the FMV of the property, the appraiser is not a qualified appraiser for the donation. Appraiser penalties. An appraiser who prepares an incorrect appraisal may have to pay a penalty if: The appraiser knows or should have known the appraisal would be used in connection with a return or claim for refund, and The appraisal results in the 20 or 40 penalty for a valuation misstatement described later under Penalty . The penalty imposed on the appraiser is the smaller of: 10 of the underpayment due to the misstatement, or 125 of the gross income received for the appraisal. In addition, any appraiser who falsely or fraudulently overstates the value of property described in a qualified appraisal of a Form 8283 that the appraiser has signed may be subject to a civil penalty for aiding and abetting as understatement of tax liability, and may have his or her appraisal disregarded. Generally, if the claimed deduction for an item of donated property is more than 5,000, you must attach Form 8283 to your tax return and complete Section B. If you do not attach Form 8283 to your return and complete Section B, the deduction will not be allowed unless your failure was due to reasonable cause, and not willful neglect, or was due to a good faith omission. If the IRS requests that you submit the form because you did not attach it to your return, you must comply within 90 days of the request or the deduction will be disallowed. You must attach a separate Form 8283 for each item of contributed property that is not part of a group of similar items. If you contribute similar items of property to the same donee organization, you need attach only one Form 8283 for those items. If you contribute similar items of property to more than one donee organization, you must attach a separate form for each donee. Internal Revenue Service Review of Appraisals In reviewing an income tax return, the Service may accept the claimed value of the donated property, based on information or appraisals sent with the return, or may make its own determination of FMV. In either case, the Service may: Contact the taxpayer to get more information, Refer the valuation problem to a Service appraiser or valuation specialist, Refer the issue to the Commissioners Art Advisory Panel (a group of dealers and museum directors who review and recommend acceptance or adjustment of taxpayers claimed values for major paintings, sculptures, decorative arts, and antiques), or Contract with an independent dealer, scholar, or appraiser to appraise the property when the objects require appraisers of highly specialized experience and knowledge. Responsibility of the Service. The Service is responsible for reviewing appraisals, but it is not responsible for making them. Supporting the FMV listed on your return is your responsibility. The Service does not accept appraisals without question. Nor does the Service recognize any particular appraiser or organization of appraisers. Timing of Service action. The Service generally does not approve valuations or appraisals before the actual filing of the tax return to which the appraisal applies. In addition, the Service generally does not issue advance rulings approving or disapproving such appraisals. Exception. For a request submitted as described earlier under Art valued at 50,000 or more, the Service will issue a Statement of Value that can be relied on by the donor of the item of art. You can get help with unresolved tax issues, order free publications and forms, ask tax questions, and get information from the IRS in several ways. By selecting the method that is best for you, you will have quick and easy access to tax help. Contacting your Taxpayer Advocate. The Taxpayer Advocate Service is an independent organization within the IRS whose employees assist taxpayers who are experiencing economic harm, who are seeking help in resolving tax problems that have not been resolved through normal channels, or who believe that an IRS system or procedure is not working as it should. You can contact the Taxpayer Advocate Service by calling toll-free 1-877-777-4778 or TTYTDD 1-800-829-4059 to see if you are eligible for assistance. You can also call or write to your local taxpayer advocate, whose phone number and address are listed in your local telephone directory and in Publication 1546, The Taxpayer Advocate Service of the IRS - How To Get Help With Unresolved Tax Problems. You can file Form 911, Application for Taxpayer Assistance Order, or ask an IRS employee to complete it on your behalf. For more information, go to irs. govadvocate. Low income tax clinics (LITCs). LITCs are independent organizations that provide low income taxpayers with representation in federal tax controversies with the IRS for free or for a nominal charge. The clinics also provide tax education and outreach for taxpayers with limited English proficiency or who speak English as a second language. Publication 4134, Low Income Taxpayer Clinic List, provides information on clinics in your area. It is available at irs. gov or at your local IRS office. Free tax services. To find out what services are available, get Publication 910, IRS Guide to Free Tax Services. It contains a list of free tax publications and describes other free tax information services, including tax education and assistance programs and a list of TeleTax topics. Internet. You can access the IRS website at irs. gov 24 hours a day, 7 days a week to: E-file your return. Find out about commercial tax preparation and e-file services available free to eligible taxpayers. Check the status of your 2006 refund. Click on Wheres My Refund . Wait at least 6 weeks from the date you filed your return (3 weeks if you filed electronically). Have your 2006 tax return available because you will need to know your social security number, your filing status, and the exact whole dollar amount of your refund. Download forms, instructions, and publications. Order IRS products online. Research your tax questions online. Search publications online by topic or keyword. View Internal Revenue Bulletins (IRBs) published in the last few years. Figure your withholding allowances using our withholding calculator. Sign up to receive local and national tax news by email. Get information on starting and operating a small business. Telefone. Many services are available by phone. Ordering forms, instructions, and publications. Call 1-800-829-3676 to order current-year forms, instructions, and publications, and prior-year forms and instructions. You should receive your order within 10 days. Asking tax questions. Call the IRS with your tax questions at 1-800-829-1040. Solving problems. You can get face-to-face help solving tax problems every business day in IRS Taxpayer Assistance Centers. An employee can explain IRS letters, request adjustments to your account, or help you set up a payment plan. Call your local Taxpayer Assistance Center for an appointment. To find the number, go to irs. govlocalcontacts or look in the phone book under United States Government, Internal Revenue Service . TTYTDD equipment. If you have access to TTYTDD equipment, call 1-800-829-4059 to ask tax questions or to order forms and publications. TeleTax topics. Call 1-800-829-4477 to listen to pre-recorded messages covering various tax topics. Refund information. To check the status of your 2006 refund, call 1-800-829-4477 and press 1 for automated refund information or call 1-800-829-1954. Be sure to wait at least 6 weeks from the date you filed your return (3 weeks if you filed electronically). Have your 2006 tax return available because you will need to know your social security number, your filing status, and the exact whole dollar amount of your refund. Evaluating the quality of our telephone services. To ensure IRS representatives give accurate, courteous, and professional answers, we use several methods to evaluate the quality of our telephone services. One method is for a second IRS representative to listen in on or record random telephone calls. Another is to ask some callers to complete a short survey at the end of the call. Walk-in. Many products and services are available on a walk-in basis. Products. You can walk in to many post offices, libraries, and IRS offices to pick up certain forms, instructions, and publications. Some IRS offices, libraries, grocery stores, copy centers, city and county government offices, credit unions, and office supply stores have a collection of products available to print from a CD or photocopy from reproducible proofs. Also, some IRS offices and libraries have the Internal Revenue Code, regulations, Internal Revenue Bulletins, and Cumulative Bulletins available for research purposes. Serviços. You can walk in to your local Taxpayer Assistance Center every business day for personal, face-to-face tax help. An employee can explain IRS letters, request adjustments to your tax account, or help you set up a payment plan. If you need to resolve a tax problem, have questions about how the tax law applies to your individual tax return, or youre more comfortable talking with someone in person, visit your local Taxpayer Assistance Center where you can spread out your records and talk with an IRS representative face-to-face. No appointment is necessary, but if you prefer, you can call your local Center and leave a message requesting an appointment to resolve a tax account issue. A representative will call you back within 2 business days to schedule an in-person appointment at your convenience. To find the number, go to irs. govlocalcontacts or look in the phone book under United States Government, Internal Revenue Service . Mail. You can send your order for forms, instructions, and publications to the address below. You should receive a response within 10 business days after your request is received. National Distribution Center P. O. Box 8903 Bloomington, IL 61702-8903 CD for tax products. You can order Publication 1796, IRS Tax Products CD, and obtain: A CD that is released twice so you have the latest products. The first release ships in January and the final release ships in March. Current-year forms, instructions, and publications. Prior-year forms, instructions, and publications. Bonus: Historical Tax Products DVD - Ships with the final release. Tax Map: an electronic research tool and finding aid. Tax law frequently asked questions. Tax Topics from the IRS telephone response system. Fill-in, print, and save features for most tax forms. Internal Revenue Bulletins. Toll-free and email technical support. Buy the CD from National Technical Information Service (NTIS) at irs. govcdorders for 25 (no handling fee) or call 1-877-CDFORMS (1-877-233-6767) toll free to buy the CD for 25 (plus a 5 handling fee). Price is subject to change. CD for small businesses. Publication 3207, The Small Business Resource Guide CD for 2006, is a must for every small business owner or any taxpayer about to start a business. This years CD includes: Helpful information, such as how to prepare a business plan, find financing for your business, and much more. All the business tax forms, instructions, and publications needed to successfully manage a business. Tax law changes for 2006. Tax Map: an electronic research tool and finding aid. Web links to various government agencies, business associations, and IRS organizations. 8220 Rate the Product 8221 survey8212your opportunity to suggest changes for future editions. A site map of the CD to help you navigate the pages of the CD with ease. An interactive 8220 Teens in Biz 8221 module that gives practical tips for teens about starting their own business, creating a business plan, and filing taxes. An updated version of this CD is available each year in early April. You can get a free copy by calling 1-800-829-3676 or by visiting irs. govsmallbiz.
No comments:
Post a Comment